بررسی فیلم های ماندگار تاریخ سینما

در این بلاگ سعی کرده ام تا نگاهی کوتاه به بهترین فیلم های تاریخ سینما بیاندازم که توسط مردم در سایت IMDB به عنوان برتر دست یافته اند. در کنار معرفی فیلم ها سعی کرده ام تا خلاصه داستان، نقد، دیالوگ و سکانس های ماندگار فیلم را نیز معرفی کنم تا بیننده اطلاعات کاملی از فیلم و جایگاه آن دست یابد.

نکته: تمام نوشته ها پیرامون فیلم اختصاصی است و کپی برداری با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است.

نکته مهم تر: کپی برداری از وبلاگ هیچگونه پیگرد قانونی به دنبال ندارد، اما برای نوشتن این وبلاگ وقت و انرژی بسیاری صرف شده است. پس بهتر است به حقوق یکدیگر احترام بگذاریم.










نام سریال: بریکینگ بد
سازنده: وینس گیلیگان

ستارگان:

برایان کرانستون | آرون پال | آنا گان | دین نوریس | باب اودنکیرک | جاناتان بنکز
کشور سازنده:
آمریکا | شبکه تلوزیونی
سال پخش:
2008 تا 2013
ژانر: جنایی | درام | دلهره آور | وسترن معاصر
تعداد فصل ها: 5 فصل - 62 قسمت
افتخارات: برنده 12 جایزه امی و 2 جایزه گلدن گلوب
امتیاز:
9.6 از 10
اطلاعات بیشتر:

Tagline: Unstable. Volatile. Dangerous. And That's Just The Chemistry
تگ لاین: «ناپایدار ، لطیف ، خطرناک...  و این فقط شیمی است»

درباره ی سریال:

«بریکینگ بد» مجموعه‌ای تلوزیونی است که در ژانر درام جنایی و در 5 فصل برای شبکه AMC آمریکا از سال 2008 تا 2013 ساخته شد. «بریکینگ بد» به سرعت به یکی از تحسین شده ترین سریال‌های تاریخ تبدیل شد بطوریکه از سایت‌های معتبری همچون IMDB امتیاز 9.6 از 10 و Metacritic امتیاز 99 از 100 (برای فصل پنجم) را کسب کرده است. این موفقیت ها به قدری ادامه یافت که با عنوان «ارزشمندترین سریال تاریخ» در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد. قسمت آخر سریال Felina با تماشای همزمان 10.28 میلیون نفر در سراسر آمریکا تبدیل به پرتماشاگرترین برنامه‌ی تاریخ تلوزیون کابلی آمریکا شد. برخی از منتقدان قسمت 14 از فصل پنجم سریال Ozymandias را "بهترین قسمت پخش شده در تاریخ تلویزیون" می‌دانند. این قسمت از سایت IMDB امتیاز 10 از 10 را گرفته است.

از موفقیت‌های دیگر «بریکینگ بد» در طول 6 سال، نامزدی در بیش از 300 عنوان جایزه از جشنواره‌های مختلف بود که توانست 94 تای آنها را تصاحب کند. از جمله 7 جایزه امی و 2 جایزه گلدن گلوب.

سازنده و تهیه کننده‌ی سریال وینس گلیگان است که کار تولید فیلم را در شهر آلبوکرکی (ایالت نیو مکزیکو آمریکا) به انجام رساند. وی که پیش از این کار در مجموعه‌ی تلوزیونی X-fils را تجربه کرده بود، طرح پیشنویس «بریکینگ بد» را به شبکه‌های معتبر ارائه داد اما با برخورد سرد آنها مواجه شد تا اینکه شبکه AMC برای ساخت آن به گیلیگان اعتماد کرد. اعتمادی که باعث شد هر دو طرف پیروز از آن خارج شوند.

کاراکتر اصلی سریال «والتر وایت» (با هنرنمایی برایان کرانستون) است که نقش یک دبیر شیمی سختکوش دبیرستان را ایفا می‌کند. او پس از آنکه از ابتلا به بیماری سرطانش اطلاع می‌یابد برای تامین مخارج خانواده خود، با کمک جسی پینکمن (با هنرنمایی آرون پال) –دانش آموز سابقش– دست به تولید مت آمفتامین (شیشه) می‌زند. در سراسر سریال، والتر وایت نقش تولیدکننده و فروشندهأی شیشه را بر عهده دارد تا از این طریق منابع مالی خانواده‌ی خود را پس از مرگش تامین کند. به مرور ابعاد مختلفی از زندگی والتر وایت نمایان می‌شود و مشکلاتی بسیاری سر راهش قرار می‌گیرد. ورود او به حیطه‌ی خارج از قوانین کشور در حالی اتفاق می‌افتد که برادر زنش در اداره‌ی مبارزه با مواد مخدر DEA مشغول به کار است.

ویژگی های سریال:

نویسندگی ماهرانه:

موضوع داستان خود به تنهایی عامل مهمی برای تشویق مردم به تماشای سریال/فیلم است؛ اما بوده اند سریال/فیلم هایی که با وجود داشتن موضوعی قابل انعطاف، نتوانسته اند به موفقیت برسند یا محبوبیت خود را حفظ کنند. «بریکینگ بد» اما در هیچ شرایطی تحت تاثیر عوامل بیرونی و هیجانات کاذب نویسندگان قرار نگرفته و هیچگاه از مسیر منطقی خود خارج نگشته است.

داستان سریال از متن یک زندگی عادی آغاز می‌شود. (شاید همین ویژگی بارز سبب محبوبیت بیشتر بریکینگ بد شده باشد). به تدریج و با مرور زمان جریان زندگی والتر وایت به مسیری پیچیده منحرف میشود؛ با وجود اینکه میخواهد به خانواده ی خود القا کند که هنوز زندگی به همان منوال گذشته در حال جریان است. تغییر این مسیر کاملا هوشمندانه به سیستم اجتماعی جامعه (به خصوص در آمریکا) میتازد. جامعه ای که والتر وایت ساده لوح را در گوشه ای از ناکجا آباد زندگی پرت کرده است. این انتقاد اما در طول سریال هیچگاه به حالت شعار در نمی‌آید و چه بسا به تدریج و با آشنا شدن بیشتر با شخصیت والتر وایت، ما اشتباهات او در قبال جامعه را نیز می بینیم. بخش بزرگی از پیام اخلاقی سریال نیز در همین کشمکش ها و سرانجامشان نهفته است.

هیچ لحظه‌ای از سریال بی جهت نشان داده نمی‌شود و هیچ دیالوگی خالی از نکته‌ای برای تکمیل این پازلِ شگفت انگیز نیست. پازلی که جزء به جزء آن، با هنرمندی و درایت، در قالب‌بندی کلی سریال پخش شده‌اند. پیمودن این مسیر از ابتدا تا انتها همواره روی ریل منطقی‌ای از اتفاقات طی می‌شود و هیچگاه کارگردان در قسمتی از سریال به عقب نشینی یا تصحیح اتفاقات گذشته برنمی‌آید.

هر قسمت از سریال به خوبی پرداخت شده است. هیچ سکانسی و دیالوگی بی‌جهت در مسیر سریال قرار نگرفته اند؛ بلکه همه ی اتفاقات در خدمت هدف نهایی سریال قرار دارند. همین پیوستگی و منطقِ کاری سبب می‌شود که سریال به مرور زمان (به خصوص در فصول پایانی) شما را تحت تاثیر جریانات قرار دهد؛ بطوریکه میخکوب صفحه‌ی نمایشگرتان خواهید شد!

بازیگری تاثیرگذار:

هنر بازیگران سریال ستودنی است. به جرات می‌توانم بگویم که بریکینگ بد بدون وزنه‌ی سنگین هنرنمایی برایان کرانستون هیچگاه نمی‌توانست موفقیتی برای خود به دست آورد. او که پیش از نقش آفرینی در این سریال هیچگاه در عرصه‌ی فیلمسازی شناخته شده نبود، با ورودش به «بریکینگ بد»، در سنین میانسالی، فصل تازه‌ای از زندگی‌اش را آغاز کرد. فصلی که با کسب انبوهی از افتخارات از مهم‌ترین جشنواره‌های آمریکا همراه بود و سبب گشت تا وی به یکی از مشاهیر عرصه‌ی بازیگری تبدیل گردد. این هنرنمایی او به حدی تاثیرگذار بود که باعث شد نامش میان تاثیرگذارترین شخصیت های سال مجله‌ی تایم (در سال 2013) قرار بگیرد.

هنر بازیگری، در پیاده کردن تمامِ وجوهِ یک کاراکتر است. اما کاری که برایان کرانستون عهده دار آن است فراتر از این هنرنمایی است. او در سریال تنها یک نقش با عادات و ویژگی های منحصر به فرد را بازی نمی‌کند! بلکه در طی داستان بارها و بارها رنگ عوض می کند و مقابل افراد مختلف وجهه‌ای متمایز و غیر قابل پیشبینی را از خود نشان می‌دهد. بی شک او فراتر از یک نقش‌آفرینی ساده ظاهر شده و در داخل جسم و روح کارکتر والتر وایت نفوذ پیدا کرده است.

اما در کنار برایان کرانستون، نمی‌توان به این راحتی از بازیگری فوق العاده‌ی آرون پاول گذشت. کسی که در طول داستان، با وجود اینکه در ابتدا یک شخصیت واسطه‌ای تصور می‌شد، به جزء ِ جدایی ناپذیر داستان تبدیل می‌شود. کسی که بارها سریال را از مسیر اصلی و قابل پیشبینی‌اش منحرف می‌کند. جسی پینکمن وزنه ی احساسی سریال است. او سال ها تلاش کرده با ورود به مسیر خلاف، این خصیصه‌ی مثبتش را از همه (و حتی از خودش) بپوشاند، اما درمی‌یابد هر قدر که تلاش کند نمی‌تواند در مقابل «خودِ حقیقی»‌اش بایستد. مسیری که پینکمن در پیش می‌گیرد در انتها او را به رستگاری می‌رساند. (به مانند فیلم رستگاری در شائوشنگ!)

در کنار این دو بازیگر هنرنمایی آنا گان، دین نوریس، باب اودنکیرک، جاناتان بنکز و دیگر بازیگران فرعی سریال نیز ارزش ستایش و تمجید را دارند.

ویژگی‌های تصویری شگفت‌انگیز:

فیلمبرداری سریال استادانه و هنرمندانه است. هنری که هر فیلمسازی ریسک استفاده‌ی از آن را نمی‌پذیرد. روشی که در آن از فضاهای خالی و لانگ‌شات و مدیوم‌شات های مبهم و راز آلود استفاده می‌شود. این روش می‌تواند گاهی اوقات کسل‌کننده و حوصله سربر باشد اما استفاده‌ی بجای آن در «بریکینگ بد» جذابیت آن را صد افزون کرده است. در کنار این‌، روش‌های نوین فیلمبرداری در صحنه های پرتنش و پر‌استرس را اضافه کنید که بدون هیچ دیالوگی در القای مفاهیم سریال به مخاطب کمک می‌کند.

رنگبندی اصلی سریال بر مدار رنگ قهوه‌ای و زرد جریان دارد. شاید برای کسانی که سریال را نگاه کرده‌اند سوال باشد که برای چه ایالت نیومکزیکو برای فیلمبرداری و پیشبرد داستان استفاده شده است. یکی از جواب ها می‌تواند به علت تقابل فرهنگی با اسپانیایی‌زبان ها و فراوانی مواد مخدره در این ایالت باشد؛ اما دلیل اصلی آن چیز دیگری است: صحرا (!)

صحرا در علم روانشناسی نشان‌دهنده ی بلوغ فکری، اندیشه و منطق است. نشان‌دهنده‌ی یک تعادل روحی برای داشتن یک زندگی مرفه و بی‌دغدغه. همچنین رنگ قهوه‌ای و زرد جلوه‌گر آسایش، آرامش، محبت، اعتماد، صداقت و قضاوت صحیح است. ویژگی هایی که گرچه در ابتدای داستان بیشتر به چشم می‌آید اما در ادامه‌ی سریال به تدریج رنگ می بازند و نوعی تناقض میان محیط و زندگی والتر وایت نمایان می‌شود. این رنگبندی‌ها به کرار به وسیله‌ی فیلمبرداری مورد تاکید قرار می‌گیرد.

دیدگاه منتقدان:

با قاطعیت می‌توان گفت که هیچ سریالی غیرقابل پیش‌بینی همچون بریکینگ‌بد وجود ندارد؛ و این پیشرویِ حساسِ عواملِ تحریک‌پذیر، برای سال‌ها موجب حیرت و شگفتی خواهد شد.

Variety | Brian Lowry

محکم، کارا و هدایت شده توسط یه چاقوی جراحی!... بریکینگ‌بد، جسدی است از شگفتی.

Newsday | Verne Gay

موضوع عجیبی نیست اگر «بریکینگ بد» بعنوان یک شاهکار شناخته شود؛ بلکه آن سرانجام در قسمتی از معبدِ خدایان مستقر خواهد شد.

The Hollywood Reporter Tim Goodman

بریکینگ‌بد یکی از بهترین مجموعه‌های عصر طلایی تلویزیون است. همان دو قسمت ابتدایی فصل پنج سریال هیچ فرصتی به تماشاگرانش نداد تا غیر از این فکر کنند.

The Huffington Post | Maureen Ryan

بریکینگ بد پیچیدگیِ داستان‌سرایی در عصرِ مدرنِ تلویزیون را به مراحل بالاتری ارتقا داد.

People Weekly | Tom Gliatto

مجموعه‌ای که برای شکلگیریِ ترکیبِ نادری از "محوریتِ هالیوودی" و "محبوبیتِ طرفداران" سال به سال مدیریت شد.

New York Post | Linda Stasi

بریکینگ‌بد گونه‌ای رادیکال از مجموعه‌ای تلویزیونی است. نوعی بسیار قوی از یک مجموعه‌ی پربیننده: نمایشی که شما را همزمان به ترس و اشتیاق وامیدارد.

The New Yorker | Emily Nussbaum

افتخارات فیلم:

جایزه امی (بخش ساعات پر‌بیننده):

سال بخش فرد نامزد نتیجه
2008 بهترین کارگردانی سریال درام
وینس گیلیگان
نامزد
بهترین بازیگر نقش اصلی مرد سریال درام
برایان کرانستون 
برنده
2009 بهترین سریال درام " گروه کارگردانان و نویسندگان " نامزد
بهترین بازیگر نقش اصلی مرد سریال درام برایان کرانستون  برنده
بهترین بازیگر نقش مکمل مرد سریال درام
آرون پال
نامزد
2010 بهترین سریال درام
" گروه کارگردانان و نویسندگان " نامزد
بهترین کارگردانی سریال درام
میشل مکلارن نامزد
بهترین بازیگر نقش اصلی مرد سریال درام برایان کرانستون برنده
بهترین بازیگر نقش مکمل مرد سریال درام آرون پال برنده
2012 بهترین سریال درام
" گروه کارگردانان و نویسندگان " نامزد
بهترین کارگردانی سریال درام وینس گیلیگان نامزد
بهترین بازیگر نقش اصلی مرد سریال درام برایان کرانستون نامزد

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد سریال درام

آرون پال برنده
جیانکارلو اسپوسیتو نامزد
بهترین بازیگر نقش مکمل زن سریال درام
آنا گان نامزد
بهترین بازیگر میهمان مرد سریال درام مارک مارقولیس نامزد

2013

بهترین سریال درام
" گروه کارگردانان و نویسندگان "
برنده
بهترین کارگردانی سریال درام میشل مکلارن نامزد
بهترین نویسندگی سریال درام جورج مستراس نامزد
توماس شناوز نامزد
بهترین بازیگر نقش اصلی مرد سریال درام برایان کرانستون نامزد
بهترین بازیگر نقش مکمل مرد سریال درام آرون پال نامزد
جاناتان بنکز نامزد
بهترین بازیگر نقش مکمل زن سریال درام آنا گان برنده
2014 بهترین سریال درام " گروه کارگردانان و نویسندگان " برنده
بهترین کارگردانی سریال درام وینس گیلیگان نامزد
بهترین نویسندگی سریال درام وینس گیلیگان نامزد
موریا ولی-بکت برنده
بهترین بازیگر نقش اصلی مرد سریال درام برایان کرانستون برنده
بهترین بازیگر نقش مکمل مرد سریال درام آرون پال برنده
بهترین بازیگر نقش مکمل زن سریال درام آنا گان برنده

جایزه گلدن گلوب:

سال بخش فرد نامزد نتیجه
2011 بهترین بازیگر نقش اصلی مرد سریال درام
برایان کرانستون
نامزد
2012 بهترین بازیگر نقش اصلی مرد سریال درام
برایان کرانستون
نامزد
2013 بهترین سریال درام
-
نامزد
بهترین بازیگر نقش اصلی مرد سریال درام
برایان کرانستون
نامزد
2014 بهترین سریال درام
-
برنده
بهترین بازیگر نقش اصلی مرد سریال درام
برایان کرانستون
برنده
بهترین بازیگر نقش مکمل مرد سریال درام
آرون پال
نامزد

موسیقی متن:

آهنگساز: دیو پورتر | Dave Porter
تاریخ انتشار:
2008
افتخارات: -
زمان کل:
 43 دقیقه و 30 ثانیه
حجم:
تک آهنگ: 1/75 MB | کل آلبوم: 60 MB
دریافت   دریافت تک آهنگ اصلی
  دریافت آلبوم موسیقی متن

دانلود سریال:

سریال بریکینگ بد  |  کیفیت 720p و 1080p  |  کم حجم
فصل اول
نام قسمت
کارگردان نویسنده 1080p 720p
1 پایلوت
وینس گیلیگان
وینس گیلیگان
2 گربه در کیسه...
آدام برنستین
وینس گلیگان
3 ...و کیسه در آب آدام برنستین وینس گلیگان
4 مرد سرطانی جیم مک‌کی وینس گلیگان
5 ماده خاکستری تریسیا بروک پتی لین
6 دستان پر از هیچ برنون هیوز
جورج ماستراس
7 معامله بدون سختگیری تیم هانتر
پیتر گولد
دریافت زیرنویس های فصل اول
کلمه عبور اکسپرس لیچ: 123456
فصل دوم
نام قسمت کارگردان نویسنده 1080p 720p
1 هفتصد و سی و هفت
برایان کرانستون
جی. رابرتز
2 بریانی شده
چارلز هید
جورج ماستراس
3 نیش زنبور مرده
تری مک‌دونوگ
پیتر گولد
4 پایین جان دال
سم کالتین
5 شکست جان رنک
موریا ولی-بکت
6 پیکابو پیتر مداک
جی. رابرتس و گلیگان
7 سیاه و آبی
فلیکس آلکالا
جان شیبان
8 بهتره با سول تماس بگیری
تری مک‌دونوگ
پیتر گولد
9 4 روز بیهوشی
میشل مک لارن
سم کاتلین
10 بالایی فیل آبراهام
موریا ولی-بکت
11 ماندالا آدام پرنستین
جورج ماستراس
12 ققنوس کولین بوکسی
جان شیبان
13 ای بی کیو
آدام پرنستین
وینس گیلیگان
دریافت زیرنویس های فصل دوم
کلمه عبور اکسپرس لیچ: 123456
فصل سوم
نام قسمت کارگردان نویسنده 1080p 720p
1 نه بیشتر برایان کرانستون
وینس گیلیگان
2 اسب بدون نام
آدام برنستین
پیتر گولد
3 آی اف تی
میشل مک لارن
جورج ماستراس
4 نور سبز
اسکات وینانت
سم کاتلین
5 بیشتر جان رنک
موریا ولی-بکت
6 غروب جان شیبان
جان شیبان
7 یک دقیقه
میشل مک لارن توماس شناوز
8 من می بینمت
کالین بوکسی
جنیفر هاجسون
9 کافکسکیو (فرانتس کافکا)
میشل اسلویس
پیتر گولد و ماستراس
10 پرواز (مگس)
ریان جانسون
کاتلین و ولی-بکت
11 آبیکیو (نام شهر)
میشل مک لارن شیبان و شناوز
12 اقدام ناکافی
آدام برنستین پیتر گولد و کاتلین
13 اقدام کافی
وینس گیلیگان وینس گیلیگان
دریافت زیرنویس های فصل سوم
کلمه عبور اکسپرس لیچ: 123456
فصل چهارم
نام قسمت کارگردان نویسنده 1080p 720p
1 جعبه برش یافته
آدام برنستین وینس گیلیگان
2 سی و هشت جلوگیری
میشل مک لارن جورج ماستراس
3 خانه ی باز
دیوید اسلید
سم کاتلین
4 امتیازات گلوله
کولین باکسی
موریا ولی-بکت
5 تفنگ ساچمه ای
میشل مک لارن توماس شناوز
6 در گوشه ای
میشل اسلوویس
جنیفر هاتچیسون
7 سگ مسئله دار
پیتر گولد
پیتر گولد
8 برادران جوهان رنک
کالتین و ماستراس
9 اشکال تری مک دونوق
ولی-بکت و شناوز
10 سلامت میشل مک لارن
گولد و هاتچیسون
11 خزش فضایی
اسکات وینانت
مستراس و کالتین
12 زمان های پایانی
وینس گیلیگان شناوز و ولی-بکت
13 فیس آف
وینس گیلیگان وینس گیلیگان
دریافت زیرنویس های فصل چهارم
کلمه عبور اکسپرس لیچ: 123456
فصل پنجم
بخش اول
نام قسمت کارگردان نویسنده 1080p 720p
1 آزاد زندگی کن یا بمیر
میشل اسلوویس
وینس گیلیگان
2 سرود عاشقانه گروهی
میشل مک لارن وینس گیلیگان
3 خطر پرداخت
آدام برن‌اشتاین
پیتر گولد
4 پنجاه و یک
ریان جانسون
سام کالتین
5 بار مرده
جورج مستراس
جورج مستراس
6 رستگاری کولین باکسی
جنیفر هاتچیسون
7 اسمم را بگو
توماس شناوز
توماس شناوز
8 پرواز بالای سر همه
میشل مک لارن موریا ولی-بکت
بخش دوم
9 پول خونی
برایان کرانستون
پیتر گولد
10 دفن شده
میشل مک لارن توماس شناوز
11 اعترافات میشل اسلوویس جنیفر هاتچیسون
12 سگ هار
سم کالتین سم کالتین
13 تو هاجیلی
میشل مک لارن جورج مستراس
14 اوزیماندیاس (نام یک شعر)
ریان جانسون
موریا ولی-بکت
15 ایالت گرانیت
پیتر گولد پیتر گولد
16 فلینا
وینس گیلیگان وینس گیلیگان
دریافت زیرنویس های فصل پنجم
کلمه عبور اکسپرس لیچ: 123456

پوستر‌های فیلم:

برای مشاهده «پوستر های خلاقانه»  کلیک کنید

نظرات  (۶۸)

۱۷ تیر ۹۳ ، ۲۲:۰۲ میلاد رضایی
نقدات عالیه پسر!
پاسخ:
مچکرم. نظر لطفته
یکی از قسمتا یادمه اسمش مگس بو!ولی اینجا نزدی!
پاسخ:
سلام. قسمت 10 از فصل سوم اسمش Fly هست که هم "مگس" و هم "پرواز" معنی میشه.
دنبال یه فیلم میگردم که کره.ژاپنی یا چینی بود حدوده 7 سال پیش کانال 4 نشون داد.که یه دختر کم سواد میره معلم مدسه میشه.شخصیت اصلی هم اسمش *جان خویی که *هستش اگه بتونی اسم فیلم با نام کارگردانو به من بدی ممنون میشم.مرسی
پاسخ:
متاسفانه چنین فیلمی نمیشناسم
سلام.
در مورد فیلم Sátántangó هم مطلبی بگذارید.
کامل ترین و بهترین سایتی که راجع به سینما دیدم ، فقط روزی یه نقد اگه بذاری ممنون میشیم. 
واقعا خسته نباشید
پاسخ:
متشکرم.
نقد شما عالی بود فقط نمیشه دانلود کرد قسمت ها رو از این لینکی که شما دادید
خودم تا فصل ۲ دیدم و میخواستم فصل ۳ رو دانلود کنم ولی نشد از این لینک شما
پاسخ:
لینک دانلود با کیفیت 1080p اضافه شد.
کیفیت 720p به زودی...

فیلم   run lola run  رو بگذار برای نقد و دانلود. مرسی
۲۲ مهر ۹۳ ، ۱۸:۰۲ نورالدین عبدالله زاده
واقعا سایتتون حرف نداره...
عجب وبلاگ جالبی دارید
با سلیقه درست شده
سلام
تبریک میگم وبلاگ شیک و تمیز و  کاملی ساختید.

پاسخ:
ممنون
من اىن سرىال رو دىدم. معرکه است بعضى از صحنه هاش رو ده بار بىشتر دىدم
منم این سریال رو نگاه کردم سریال قشنگی بود اماا فقط شخصیت گاستوو فرینگ رو دوست داشتم
فصل جهارش واقعا بده!!
 خیلی ریلکس و آروم تموم میشه.!

اون ماجرای مگس هم همینجوری الکی واسه خودش یه قسمت شده بود.

felina یعنی چی ؟؟؟
پاسخ:
اسم Felina برگرفته از کاراکتر Feleena در آهنگ El Paso اثر Marty Robbins هست که بارها به عنوان موسیقی متن در سریال پخش شده. نویسنده های سریال ترجیح دادن اسم Feleena رو به Felina تغییر بدن، که اینجوری بیشتر شبیه کلمه ی Finale میشه (به معنای عاقبت و سرانجام کار).

همچنین کلمه ی Felina معرف سه عنصر Fe (آهن)، Li (لیتیم)، Na (سدیم) هست. آهن اصلی‌ترین عنصر تشکیل‌دهنده‌ی خون، لیتیم یکی از اجزای ساخت متامفتامین و سدیم جزئی از ترکیبات اشکِ چشم محسوب میشه. اینطوری میشه عنوان سریال رو به این صورت بازنویسی کرد: «خون، شیشه و اَشک» (که ممکنه اشاره ای داشته باشه به مشهورترین سخنرانی وینستون چرچیل در پارلمان بریتانیا با عنوان «خون، رنج، اشک... و مشقت»)
با سلام و خدا قوت
من کل سریال و همه 5 فصل آن را دیدم واقعا اگر این سریال بر گرفته از متن زندگی و فرهنگ مردم امریکا و یا حتی گوشه ای کوچک از آن باشد بسیار مایوس کننده است .
دبیر پرتلاش و ماهر  یکی از دبیرستانهای امریکا پس از ابتلا به سرطان همه درهای حمایتی را بسته دیده و تازه متوجه خالی بودن دستانش میگردد و به ناچار جهت تامین مخارج درمان و همچنین اتیه خانواده اش بر خلاف اعتقادات شخصی وارد حیطه خطرناک تولید مواد مخدر می گردد ماده ای که اکثر مصرف کنندگانش را همین قشر دبرستانی و جوانان تشکیل میدهند .
در بسیاری از صحنه های سریال همین تناقض آزارم میداد دبیری که کارش مدیریت بر روح و روان دانش آموانش است و خود نیز دارای فرزندی است که در همین سن و در همین جامعه زندگی می کند چگونه می تواند دست به چنین کاری بزند چطور است که در طول این 5 فصل حتی ثانیه ای از سریال نیز شاهد بیداری این دبیر با وجدان نشدیم .
 تناقضات در این سریال زیاد بوده و برخی اوقات ازار دهنده هستند از جمله خیانت همسر و بی تفاوتی والتر و یا پس از حل مشکلات مالی ادامه این مسیر پر خطر و یا کمک مالی همسر وایت به بنی و باز هم بی تفاوتی وایت که واقعا از تحمل شخص من خارج بود 
در کل از نگاه کیفی سریال زیبایی بوده و ارزش وقت گذاشتن را دارد زوایای زیادی از فرهنگ و نوع زندگی در امریکا را برایم روشن نمود.
آقای مرتضی محمدی عزیز یکبار دیگه با دقت فیلم رو ببین و به صحنه ها دقت کن ...
والتر وقتی خیانت زنش رو فهمید به محل کارش رفت و با مردی که اینکار را کرده بود به شدت درگیر شد.. و همان هنگام که همسرش به او موضوع خیانت  را گفت مات و مبهوت ماند و بازی فوق العاده ای داشت البته تو ایران بود انتظار داشتید سنگ سارش کنن ...
و حتی از روی ناراحتی در جای دیگری برای مدتی ساکن شد و .......
والت بارها میخواست بیخیال داستان شه اما باز وسوسه میشد...
تمام انتقادات شما نابجا بود

حالا نمیخوام کل فیلم را تفسیر کنم ولی خواهشا اول با دقت فیلمی رو ببینید بعد نظری بدین
سلام،  دوست عزیز ظاهرا لینک ها مشکل داره و نمی شه دانلود کرد، لطف بزرگی میکنی اگه بتونی دوباره ردیفش کنی مخصوصا 1080p رو...،منتظر جوابت هستم
پاسخ:
لینک دانلود سریال با کیفیت 1080p آپدیت شد.
سلام کارتون خیلی عالیه
خیلی خوب آنالیز و تجزیه و تحلیل کردین
این فیلم بهترین فیلمی بود که دیدم همه چیزش عالی بود حتی دیالوگها.همه به جا بودن و با فکر انتخاب شده بودن.خیلی اموزنده بود و اینکه بسیار پر معنا بود...عالی بود از همه لحاظ
سلام ممنون از اطلاعتات خوبتون 
یه آهنگ هست تو قسمت6فصل اول میشه برا دانلود بزارین واقعا ممنون میشم  نمیدونم خوانندش کی هست 
پاسخ:
سلام. متشکرم از لطفتون. لطفا دقیقا زمانِ پخش آهنگ رو بگید تا بتونم کمکتون کنم.
آقای مرتضی محمدی انتقادت بینهایت آبکی بود
دستت درد نکنه ، عالیه تنها سایتی هستین که کیفیت 1080 با سرور قوی دارید ممنون

سلام

دنبال اهنگ قسمت تفنگ ساچمه ای میگردم

رپ اسپانیایی فک کنم

پاسخ:
میشه اهنگ های رپی که در طول سریال جسی گوش میدادو معرفی کنید؟
پاسخ:
سلام
Ghostface Killah - Be Easy
Flavor Flav - Unga Bunga Bunga
Macklemore and Ryan Lewis - Make The Money
Public Enemy - Yo! Bum Rush the Show
Jay-Z - Money, Cash, Hoes

سلام.
اول در مورد وبلاگت بگم که حرف نداره واقعا خوبه ویه سر و گردن از بسیاری از صفحه های مجازی مرتبط با فیلم بهتره. دمت گرم. حتما ادامه بده...
در مورد سریال هم که فک کنم اصن نمیشه چیزی گفت...قابل ستایش بی حد و حصره
پاسخ:
ممنون از لطف شما
سلام
نسخه ها سانسورشده اند آیا؟
پاسخ:
خیر، همه‌ی نسخه ها کامل هستند
حداقل یه نویسنده استخدام کنید حیف نیس وب بروزنمیشه
پاسخ:
انتقادتون بجاست. متاسفانه زمان و انرژی لازم برای نوشتن و رسیدگی به وبلاگ ندارم. متاسفانه کسی هم به عنوان نویسنده ی مشتاق و فعال پیدا نمیکنم.
سلام
واقعا آدم نمیدونه چی بگه ...حرف نداره این سریال . متاسفانه من طی دو سه هفته همه سریالو یک جا دیدم الان خیلی پشیمون شدم که چرا اینقدر زود همشو دیدم تلبته آخرین قسمت فصل ۵ رو نداشتم هنوز ندیدم قصد دارم روزی فقط دو دقیقه نگاه کنم تا جبران شه به اونایی که هنوز نگاه نکردن توصیه میکنم روزی دو قسمت بیشتر نگاه نکنن . من با آقای مرتضی محمدی موافقم البته بعضی نکاتشو . تا این سریالو تموم کردم کیبوردمو داغون کردم از بس با مشت کوبیدم روش همسر والت بهش خیانت میکنه والت قسمت بعدش از همسرش معذرت خواهی میکنه که از بنکی بد گفته بعدش هم همسرش همه پولایی که والت با بدبختی جمع کرده بود دودستی تقدیم بنکی میکنه و والتر بهش حق میده 😂😂 یعنی کم مونده بود دیونه بشم هم کیبوردو داغون کردم هم دستم هنوزم زخمش خوب نشده خخخخ . از این جریانا تو فیلم خیلی زیاد بودن به قول آقای محمدی از تحمل شخص من خارج بود. و اینکه خسته نباشید میگم به همتون بخصوص مدیر سایت مطالب خیلی مفید بودن همه چی عالی بود زنده باشید
سلام داداش وبلاک باحالی داری
یه اهنگ بود تو اخرای فصل 4 قسمت 10
اگه تونستی بذترش
سلام
وبلاگت عالیه
یه اهنگ بود تو فصل4 قسمت 10
تو مهمونی بود اگه تونستی بذارش
دمت گرم

پاسخ:
سلام. از لطفتون مچکرم

با سلیقه  تمیز با نظم

جمع آوری مطالب و دسته بندی خوبند ، خلاصه و مفید
بهتر همینجور کیفیت رو بر کمیت مقدم تر بدونی
در ضمنی کمکی هم خواستی در خدمتم:)

بهتر از منتخبین بیشتر بزارید از منابع و مراجعfدرست درمون فیلم به صورت چیکده  و مقاله وار   غافل نشید به اطلاعات داخلی بسنده نکنید و همیشه به این خوبی بمانید.

مترجم و پسچی  نباشید! تولید محتوا بهترین کار ممکن است.

گر امکتنش است آثار محجور،تجربه اول،تازه معرفی کنید

موفق باشید و خدا قوت
سلام 
خسته نباشید لطفا کیفیت  18G - 4K  رو هم که از نتفیلکس هک شده رو هم قرار بدید
پاسخ:
سلام. متاسفانه این کیفیت در دسترس بنده نیست.

سلام بعد از این که برای دانلود روی قسمت مورد نظرم زدم چطور باید دانلود کنم؟؟؟؟؟

پاسخ:
روی لینک دانلود کلیک کنید، سی ثانیه منتظر بمونید. روی لینک Download Now کلیک کنید. در صفحه ی جدید کادرِ تصویرِ امنیتی رو پر کنید تا لینک دانلود دانلود ظاهر بشه.
آقا ایرج این مطالب از تحمل شما خارجه چون ایرانی هستید و در جامعه آزاد زندگی نمیکنید. هر جایی فرهنگ خودشو داره.با دقت تر نگاه کنید و سعی کنید اون جوامع رو خوب بشناسید.فرض کنید یک زن ایرانی رو پس از فهمیدن خیانت همسرش.یا اصلا زن دوم گرفتنش.
 سلام. امیدوارم این تلاش و کوششی که روی سینما گذاشتید برایتان برطرف کننده نیازهای مادی و افتخار و ... هم باشد من که به سینما خیلی علاقه دارم اما مسایل زیادی رو به رویم هستند.
 در ضمن فایل ها دانلود نشد. 
 سینما تلفیقی هست از سیاست، علم و تخصص و خوشی و لذت زندگی. اما مسایلی هست ...
سلام و خسته نباشید
من قسمت ششم از فصل دوم رو به طور ناقص داشتم
تقریبا یک ربع اخرو نتونستم ببینم
فقط تا اونجایی دیدم که جسی و اون زن و مرد معتاد سعی میکردن اون دستگاه عابر رو بشکنن...
کسی میتونه با جزییات ادامه داستان رو بگه که تا اخر قسمت چی میشه؟؟
خیلی لطف میکنید مرسی
سلام خسته نباشید
اسم اصلی شخصیت جین که همسایه جسی هست چیه
با تشکر
پاسخ:
سلام
Krysten Ritter
من همین الان این سریال و تموم کردم..
دلم میخواد بشینم زار زار گریه کنم😢
با سلام و درود
زیر نویس فصل پنج هماهنگ با تصویر نیست,,,ممنون میشم رسیدگی کنید
پاسخ:
سلام. از لینک زیر میتونین مشکلتون رو حل کنین:
http://2subdown.ir/subtitles/breaking-bad-fifth-season/farsi_persian
خدایی نمیدونم چجوری ازت تشکر کنم
فقط میتونم بگم دمت گرم واقعا گل کاشتی 

من یه چیزیو نفهمیدم :|
توی فصل سوم اون 2 تا جسد ماجراشون چی بود که توی خونه ی والتر بودن؟ :|
خیلی قشمگ نموم شد بهترین سریال تاریخه واقعا خیلی خدا تموم شد
سلام عاشق این.سریال وبازی های مبهوت کننده ی بازیگراشم .سردانلود این سریال اینقدرکه.همه سایتا فیلترشده بودن نمیدونم ازکدوم خراب شده ای دانلودش کرذم که.هک شدم وکل چیزای رو لپ تاپم پرید الانم فصلپنجم رو نتونستم ببینم .توروخدااینجا که خبری ازهک شدن نیست:-((((

پاسخ:
خیر دوست عزیز. همه‌ی لینک ها از سالم هستند و هیچ فایل مخربی به همراه ندارن.
۲۳ مرداد ۹۵ ، ۰۴:۰۴ والتر وایت
 خدای من
زیباترین بامفهوم ترین انگیزشی ترین فیلم تاریخ سینمای و تلویزیون جهان فوق العاده بود من بخاطر این فیلم داروسازی رو ول کردم دارم شیمی میخونم ستاره فوق العاده والتر وایت دیونشم
سلام.اولا ک بابت توضیحات عالیتون ممنونم.خواستم فقط به کسایی.ک فیلمو ندیدن بگم که واقعا بهترین فیلم قرن هستش و حتما ببینیدش.من خودم به شخصه بعد از تموم شدن فصل چهار داشتم سرم رو میزدم به دیوار انقد ک.تحت تاثیر قرار گرفته بودم
خیلی عالی بود تشکر
۲۶ مهر ۹۵ ، ۰۱:۰۵ مهدی ولدی
سلام لطفا لطفا لطفا سایت رو ادامه بدید واقعا پتانسیل خارق العاده ای داره...
۰۱ آبان ۹۵ ، ۲۱:۱۱ دنریس تارگرین
سلام. اول از همه بگم که حوصله بر ترین سریال تاریخ بود. خدایی اسم اینو میشه گذاشت سریال؟ الان یه عده میگن درکی از سریال ندارن بعضیا! با تشکر از انتقاد پذیریشون!!
اون قسمت مگس اعصابمو خورد کرد.اخه یعنی چی؟ وقت ما باید بخاطر یه مگس هدر بره؟ اون توهین به وقت بیننده بود.
من نمیدونم کسایی که اسم اینو بهترین سریال میزارن شاهکاری مثل گیم آف ترونز رو اصلا دیدن؟ یا فرار از زندان. 
این سریال غافلگیری و هیجانش یک بیستم فرار از زندان هم نبود.
برادر من خواهر من نگاه به حرف منتقد نکن خودت ببین سریال چی بهت القا میکنه. این سریال رو دیدم چون همه تعریفش می کردن اما خدایی خودم پشیمون شدم از وقتی که گذاشتم براش.
بعضی وقتا به کسایی که بار اولشونه دارن گات یا فرار از زندان رو نگاه می کنن حسودیم میشه و میگم کاش منم مینشستم میدیدمشون بدون اینکه بدونم چخبره. هر چند هر کدوم رو تقریبا دو بار کامل دیدم و بارها صحنه های محشرشونو. با تشکر 
ممنون از مطالب خوب و بکر این سریال
یه سوال
چرا سکانس هایی از فصل یک و فصل پنجم حذف شده
منظورم فیلم به زبان اصلی و پخش شده اش
یکی در قسمت تولد والتر
یکی هم در زمان مخفی بودنش
من سکانس های حذف شده اش رو دیدم
شما خبر دارید ، چرا حذف کردند ؟؟؟
اقا یا خانمی که این سریال رو با گیم افترون مقایسه میکنی خواستم بگم این سریال اصلا قابل مقایسه با گیم افترون نیست اگه تو بریکینگ بد یه قسمت مگس اضافی بود تو گیم افترون که سه فصل اولش رو داشتن چرت و پرت به هم میگفتن در واقع گیم افترون از قسمت عروسی خونین و وارد شدن رمزی به جذابیت رسید و در مورد فرار از زندان با این که سریال مورد علاقه خودم هست قبول دارم یکمی توش اغراق شده که یه فرد این همه توانایی حل مشکل رو داشته باشه اونم سه بار فرار کردن از زندان به هر حال سریالی جذابی بود ولی بریکینگ بد برا من با همه سریال ها متفاوت بود این که از درون یه خانواده امریکایی رو دیدم جالب بود بعلاوه خیلی خیلی زیاد به واقعیت نزدیک بود از این جهت میگم که توی این سریال از همه شخصیت ها یه اشتباه سر زد یعنی ادمی نبود تو ای سریال که اشتباه نکرده باشه و بر عکس چه ادم های منفی هم بودن که کار خوب انجام میدادن و این همون زندگی همه ما هست هیچ ادم کاملی وجود نداره مثلا اسکایلر خیانت میکنه ماری دزدی میکرد یه زمانی پسر والت تو بعضی از سکانس ها با مادرش خیلی ناجور حرف میزد بر عکس گاس تو کار خیریه بود توگو مثل یه مرد مهریون هوای پدرش رو داشت و  بقیه کاراکتر ها ...یعنی کامل ترین سریالی بود که دیدم 
۱۲ آذر ۹۵ ، ۲۳:۱۱ امیر حسین
توی دو سه هفته کل سریالو دیدم.امروز از صبح ناراحتم که وای امروز دیگه اخرین قسمتاشو میبینمو دیگه تموم میشه تا اینکه اخرین قسمتشو دیدم.اونجا که توی ازمایشگاه خوابیده مرد واقعا می خواستم گریه کنم فوران احساسات داشتم.همین
امشب  آخرین  قسمت  این سریال رو مشاهده  کردم.  واقعا آدم به شدت  متاثر  میشه  و  بغض  گلوی آدمو  میگیره.  این یریال  به  زیبایی تونسته  بود  فاسد  شدن  انسانها  رو  در  مرحله  ی  قدرت  نشون  بده  خصیصه ی  قدرت  و ثروت  دیکتاتور منشی  انسانها  ست  وایت  که  در اوایل فیلم  نمیتونسته مرگ  هیچ  کس رو تحمل  کنه  کم کم  با رسیدن  به قدرت اون  عواطف  پاک انسانی  رو کنار  میزاره. البته  هنوز  نطفه های  عاطفی  در  وجودش  تا  آخرین  لحظه  میجوشه  در قسمت  آخر بازهم  دلش  نیومد جسی رو به  قتل برسونه یا اینکه  هنوز  عشق  به  بچه ها و شیمی  رو از دست نداده  بود. پیام انسانی این  سریال  خیلی نزدیک به   کتاب قلعه ی حیوانات  جورج  اورول  بود. انسانی  ترین  سریال  تاریخ  بشری  و پیام  آورترین  سریال  در جهت سالم  زندگی  کردن  و ارزشهای یک  زندگی  پاک را  در   بریکینگ  بد دیدم.  این سریال  فوق العاده  بود  با هیچ  سریالی قابل مقایسه  نیست.

من از اون دسته منتقدایی هستم که کلی ایراد پیدا کردم تو سریال، اخرشم نفهمیدم چرا اینقدر نمره این سریال بالا عه، با توجه به اینکه سریال های قوی تر و پیوسته تری هم تولید شدن قبل این سریال.

سیزن 1 و2 کاملا حوصله سر بره، سرعت پایین داستان، موسیقی متن اصل نداره و بعضی وقتا 20 ثانیه از فیلم میگذره نه کسی حرف میزنه نه موسیقی متنی هست..که البته تو سیزن سه به بعد درست میشه.

دوم قضیه سرطان والتره.کدوم سرطانیه که اولا 5 سال(با توجه به خط داستان) بمونه؟؟ بعد برای ادامه داستان بگن 80 درصد بهوبد پیدا کرده(اخر فصل 1) ولی از فصل 4 وسطاش دوباره میگن نه! سرطان باز برگشت!

سوم کاراکتر عجیب گاسه، ادم منظمی که به وقول همه توی فیلم، خییییل محتاطه و دم به تله نمیده و ...ولی از وقتی والتر میاد براش کار میکنه میبینم که کلی سوتی میده و گند بالا میاره


فصل اول و دوم که فوقالعاده جای نقد داره و به قدری اتفاقات نادر و عجیب در کنار هم میفتن که ادم به عقلش شک میکنه!

فصل اول قسمت یک توی بیابون ، توی تیغ و سنگلاخی، نشون میده 2 تا بچه تو سراشیبی کوه دارن فوتبال بازی می کنن!

بعد والتر از ون خارج میشه، صدای آزیر پلیس میاد توی بیابون! شک میکنه پلیس تعقیبش کرده...بعد یه ماشین اتش نشانی از کنارشون رد میشه توی نا کجا ابادی که نه جاده است، نه مسیر اصلیه!!! برای امداد به کی اخه؟؟ و کلی اشکال داستانی دیگه که مربوط به فصل یک و دو میشه

یکی از اتفاقات عجیب دیگه این بود که والت وقتی میخواد توکو سالامانکا رو تو دفترش بکشه(بخاطر کتک زدن جسی و بالا کشیدن پولا)، با یه تیکه جیوه اکسید یخ زده انفجار تولید میکنه،طوی که شیشه های ساختمون میاد و آزیر ماشینای خیابون درمیاد و درای داخلی منفجر میشن! اما خود والت که این جیوه دست بوده و به فاصله چن متری خودش زدده بوده زمین زنده میمونه!

از این مرگای عجیب خیلی هست..که بعضیاش هیچ جوره با عقل جور در نمیاد.

تو سیزن دو ، جسی میره یه زن و شوهر موادکش که یه بچه دارنو بکشه! اولا که بچه وقتی میبینه جسی داره کتک میزنه مادر پدر بچه رو، بهش میخنده! این به کنار! طی اتفاقی ، مرده توسط زنه کلش می پوکه، بعد به اسم جسی تموم میشه و جسی به فالصه یه شب تا صبح تو شهر معروف میشه جوری که موتور سوار پشت چراغ قرمر، به جسی چشمک میزنه میگه خیلی کارت درسته!!!!! ینی شهرت جسی به فاصله 5 ساعت توی اونم طوری که به قیافه میشناسنش!جالب تر اینه که من برشگتم عقب تر فیلمو نگا کردم دیدم بجز والت و یکی از رفیقاش، به کسی نگفته که اون شب قصدش کشتن ایناس! صبح که از خونه میزنه بیرون میبینه همه بهش چشمک میزنن!


اتفاق جالب دیگه اونجیی یه که گاس میره به اداره مبارزه با مواد مخدر، بعد از قضا سرش میفته به روی میز هنک(30 چهل تا میز اونجا هست) بعد بر حسب اتفاق عکس روی میزو میبینه (تو اداره به اون بزرگی) و میفهمه این دوتا فامیلن

یکی از ایراداتی که فصل 3 و 4 داشت، اینه که  5 شش قسمت میگذره و شما اصلا متوجه وجود بچه نوراد تازه به دنیا اومده ی والت نمیشید و اصلا انگار نیست ! زن والت ام درگیر خیانت و خوش گذرونی و ..است تا بچه داری از دختر 3 ماهش! جالبه به وجود پرستار بچه و ..هم اشاره نمیشه برای پوشوندن این نقص


ایراد تو چشم دیگه قسمت 5 سیزن 3 بود که حرف و دیالوگ بازیگرا با اهنگ پس زمینه طوی تلاقی داره که نه اونو میشنوی نه اینو.

تو قسمت دهم، بطری کوچیک مشروبی که گاس و رییس خانواده سالاماکا میخورن، مسموم بوده، سزمان دقیق اثر کرن سم رو حتی اگه بگیم گاس میدونسته، چجوریه که هم ی گانگسترای تو خونه ی سالامانکا، همه باهم می میرن هم زمان! ولی گاس و جسی و مایک زنده میمونن و فرار می کنن؟؟

تو قسمت 11 که اوج باهوش نشون دادن هنکه، هنک یهو میگه، به نظرم انبار مرغ گوستاوو فرینگ با فلان خشک شویی در اراتباطه! بریم یه سری بزنیم! خشک شویی؟؟؟ 

بعد از یان قسمت به بعد هنک تمام ریز و درشت عملیات مخفیانه رو والتر میگه! حتی جاسازیا و رد یاب گذاشتنا و شب و صبح میفتن دوتایی دنبال اینجور کارا!

یه جای دیگش فوقالعاده بود! هنک از روی عکسای گرفته شده از فضای محوطه کاری، مصرف کل برق ساختمون خشک شویی رو حدث میزنه و بعد به تابلو برق (عکس تابلو برق اونم!) نگا میکنه و میگه یه جار درست نیست! مصرف برق این مجموعه اونقدری نیست که اینقدر امپر بخوان بکشن!!!!

سیزن 5 ام خالی از ایراد نیست..مثلا همون قسمت اول توی یه سکانسی، لیدیا به مایک میگه یه لیست یازده نفره هست، دخل همشونو بیار، دقیقا سکانس بعدی، هنک لیدیا رو مجبور میکنه لیستو بهش به!

در صورتی که اصلا هنک روحشم از این اسما بر نداشته


اما یکی از اتفاقاتی که عجیب ترین مورده به نظر من و در عین حال تاثیر گذارترین، اپیزود8 سیزن اخره که هنک تو خونه والت دستشویی میره و از قضا دست میکنه تو کمد که یه کتابی بر داره بخونه.ما باشیم مجله و روزنامه و ...برمیداریم، هنکولی یه کتاب 450 صفحه ای فلسفی برمیداره! که زیر همه ام مجله هاس(حالا اصلن اون کتاب چرا اونجاس به ما چه!)

بعد دقیقا میره رو صفحه ای که گیل نوشته بوده تقدیم به دوست خوب "w.w."


چقد احتمال چنین اتفاقی هست؟؟

بازم کلی ایراد و اشکال داشت که دراوردم...ولی حال ندارم بنویسم بیشتر!


در کل یکی از سریالای مورد علاقه من خواهد بود بخاطر دو نفر فقط! والت و جسی و بازیگریشون که فوقالعادس


دساتان و حقه های فیلمم بعضی جاها جدیده و اگه اولین سریالی باشه که میبیند، بجز سیزن یک و دو بقیه اش مجذوبتون میکنه




دنریس تارگرین

چه اسمه مزخرفی گذاشتی... من این سریالو رایگان دانلود کردم پس زیاد نگران حجم نبودم...
ولی اینی که شما میگی درست نیست من کلی سریال خارجی دیدم
واین جز خوبا هستش فقط هم به خاطر شخصیت پزدازیشه
مثل بقیه سریالا نیست که دیالوگ لیست کنن..
بعد چند وقت انگار شخصیت ها مهم میشن و هر چقدر داستان خالی شه باید ببینی اخرش چی میشه چون شخصیت ها مهم اند
سلام، با تشکر از نقد و وبلاگ خوبتون
من این سریال رو اخیرا دیدم و به تعدادی سوتی وحشتناک برخوردم تو سریال که خواستم اینجا نقدشون کنم و نظر بقیه دوستان رو بدونم و اگه اشتباه میکنم منو قانع کنن.
سوتی اول اینکه قسمت آخر فصل چهار، مسموم شدن اون بچه که اول جسی فکر میکنه کاره والتره و اونو با سم رایسین مسموم کرده و بعد آخر همون قسمت جواب آزمایش رو از بیمارستان میگیره که بهش میگن با چیزی به اسم گل برف مسموم شده و رو به بهبوده، گلی که آخر هم تو حیاط وایت نشونش میده که بگه کاره والت بوده ولی با رایسین مسموم نکرده بچه رو، حتی قسمت بعد هم که داره مدرک جرم از بین میبره تو خونش، گل رو هم میذاره صندوق عقب ماشینش.
خب تا اینجا یعنی بچه با گل برف مسموم شده نه با رایسین و سر ته این قضیه هم اومده، پس چرا تو قسمت 11 فصل پنج دوباره جسی تو پاکت سیگارش رو نگاه میکنه و میبینه اون سم نیست و دوباره شک میکنه والتر اون بچه رو مسموم کرده و میره با وکیلش دعوا میکنه!!! کدوم سم؟؟ والت یکبار بیشتر به جسی سم نداد که اونم تو فصل قبل بود برا کشتن گاس و بعد ازش گرفتش! پس اینجا چه اتفاقی افتاده!! جواب آزمایش تو بیمارستان کشک بوده یعنی! چرا بعد این همه وقت دوباره جسی این موضوع یادش میفته اونم وقتی بهش گفتن که بچه با رایسین مسموم نشده!!!
موضوع دیگه خود سم رایسنه! اگه یه تحقیق جزئی ازش کنین متوجه میشین که این سم از راه خوراکی جذبش خیلی کمه و احتمال مرگ نداره مگر اینکه زیاد خورده بشه ازش ولی اگر این سم رو بو کنید بعد 3 روز باعث مرگ میشه... پس والتر چطور به اون مقدار ناچیز اکتفا کرد و به خورده لیدیا داد تا بمیره! تازه قسمت آخر فصل پنج هم اونجا که باهاش تلفنی حرف میزنه بهش میگه که رایسین دادم به خوردت، خب شخصیتی مثل لیدیا که خیلی هم محتاطه تو فیلم با شنیدن این حرف باید بلافاصله زنگ به اورژانس بزنه و تحت مراقبت قرار بگیره ( منظورم این نیست که کارگردان بیاد این صحنه هارو نشون بده، منظورم اینه که والت که قصدش کشتن لیدیا بود نباید چیزی میگفت که سوتی بده و اون متوجه شه که بخواد تلاش کنه زنده بمونه)!!!
و سوتی دیگه هم به رگبار بستن جک و دار و دستش تو آخر سریاله که ماشین رگبار اتوماتیک در یک جهت مستقیم و افقی شلیک میکنه و فقط سر تفنگ میچرخه که به همه جا شلیک کنه، پس چرا باید والتی که کاملن رو زمین خوابیده گلوله بخوره!!! یا اگه گلوله نخورده اصن چی زخمیش میکنه یهو! اون رو کف زمینه و رگبار خودکار اصن به سمت زمین شلیک نمیکنه!!! 
با دقت این قسمت هارو تماشا کنید متوجه سوتی هاش میشین!
ممنون
دوستان محترم (مخصوصا فرشاد و بهزاد) بهتر نیست قبل از انتقاد یکم به مغز خودمون فشار بیاریم و بگیم شاید اینی که دیدم سوتی نیست و من اشتباه فهمیدم ؟ 
اینکه بعضی قسمتا رو مغزتون نمیکشه و نمیتونین درک کنین ، پیش خودتون فکر نکنید که چه نابغه ای هستینو چه اکتشافاتی کردین، تو همچین مواقعی اگه فقط یکم به مغزتون فشار بیارین متوجه میشین اوضاع از چه قراره، اگه فشار آوردینو باز متوجه نشدین از یکی بپرسین حداقل، بعد شروع کنین و از اکتشافاتتون بگید آخه :|
من اصلا عادت ندارم که تو همچین بحثایی شرکت کنم و کامنت مامنت بذارم ولی با خوندن بعضی از کامنتای شما هاج و واج موندم ناموسا
واسه همین میخوام علی رغم میل باطنیم وقتمو با یکی دو تا کامنت برا شما تلف کنم باشد که رستگار شوید... گر چه ...


آقا فرشاد عزیز : قسمت 10 فصل 4 اونجایی که فرینگ و مایک و جسی از اون مهمونی فرار میکنن، اگه دقت کنی میبینی که مایک و محافظ دون الادیو اصلا از اون مشروبه نمیخورن، جسی رو هم که خود فرینگ نمیذاره بخوره، خود فرینگ هم قبل از ملاقات دو تا قرص میخوره که در واقع پادزهر های همون زهریه که ریخته تو مشروب. گرچه اون پادزهر ها هم فقط تا یه حدی از اثر اون زهره کم میکنه.

بعد اینم یه مورد دیگه از اکتشافات شماست

"اما یکی از اتفاقاتی که عجیب ترین مورده به نظر من و در عین حال تاثیر گذارترین، اپیزود8 سیزن اخره که هنک تو خونه والت دستشویی میره و از قضا دست میکنه تو کمد که یه کتابی بر داره بخونه.ما باشیم مجله و روزنامه و ...برمیداریم، هنکولی یه کتاب 450 صفحه ای فلسفی برمیداره! که زیر همه ام مجله هاس(حالا اصلن اون کتاب چرا اونجاس به ما چه!)"

که در مورد این کشفتونم باید بگم که اولا اون کتاب فلسفی نیست ( من موندم چطور به این نتیجه رسیدین واقعا :||| ) یه کتاب شعره.

 بعدش هم معمولا هر کی یه کتابی میبینه اول به عنوان کتاب و فهرستش یه نگا میندازه، بعدش اینکه میگی "ما باشیم مجله برمیداریم" دیگه چه ربطی داره آخه؟ یعنی طرز فکر همه باید مثل تو باشه؟ خوب اون که تو نیست مجله برداره، اون یه مامور و کارآگاه ویژه و باتجربه ی مواد مخدره که مو رو از ماست میکشه بیرون، و تو ذهنش کلی سوال بی جواب در مورد وضع مالی والتر و ... داره. حالا شما ببخش که مثل شما فکر نمیکنه و مجله بر نمیداره :|

بعد گفتی والت میخواست توکو سالامانکا رو تو دفترش بکشه ؟؟؟!!! عجب :|||

اگه واقعا برداشتت از اون صحنه اینه پس به نظرم این سریال و امثالش اصلا مناسب شما نیست و همون بهتر که برید پت و مت ببینید.

بقیه ی اون انتقادهاتونم همشون مثل این چن مورد مایه ی تاسف و حیرتن متاسفانه :| یهو فک نکنین که باید منتقد هالیوود میشدین... 

آقا بهزاد عزیز خوشحالم که شما قبل از انتقاد حداقل اشاره میکنین که شما هم مثل همه ی ما جایزالخطا هستینو میتونین اشتباه کنید و نظر دوستانو واسه همین میخواین.
به نظر من مسموم شدن براک و کل اون ماجرا همش یه بازیه که والتر وایت با روح و روان جسی بازی میکنه تا اونو علیه گاس با خودش متحد کنه. و تو قسمت 11 فصل پنج که دوباره جسی تو پاکت سیگارش رو نگاه میکنه در واقع جسی از نبود سم مشکوک نمیشه (چون همونطور که گفتین یکبار بیشتر بهش سم داده نشده بود) بلکه با دیدن پاکت سیگار یاد سم رایسن و مسمومیت براک میافته و یه چیزایی تو ذهنش براش تکرار میشه و با توجه به اتفاقاتی که اخیرا افتاده به نقشه ی والتر پی میبره و میفهمه که چطور بازیچه دست والتر شده و ...

زخم والت هم تو اون صحنه ی آخر دلیل بر تیر خوردنش نیست بلکه میتونه ناشی از ترکش یا خرده شیشه ای چیزی باشه.

در مورد مکالمه ی والت با لیدیا هم که گفتین "والت که قصدش کشتن لیدیا بود نباید چیزی میگفت که سوتی بده" خوب اینم میتونه از اشتباهات والت باشه که ربطی به سوتی نداره.
والت نباید به سمت تولید شیشه میرفت، والت نباید دروغ میگفت، والت نباید اون همه آدمو میکشت و کلی کار دیگه که نباید میکرد ولی اینا سوتی محسوب نمیشن و فقط جز اشتباهات شخصیت والتر وایت به حساب میان به نظر من .
از دوستان محترم  چند تا خواهش عاجزانه دارم :
1. بیاید به سلیقه های هم احترام بذاریم و قبول کنیم که سلیقه هرکس میتونه با نظر ما متفاوت باشه و هیچ مشکلی نداره چرا که سلیقه یه امر نسبیه. 
(مقایسه برکینگ بد و game of thrones :| )

2.به صحنه هایی که مغز ما از درکش عاجزه سوتی یا گاف نگیم، یا حداقل قبل فتوا صادر کردن در این مورد و زیر سوال بردن کل یه اثر هنری بزرگ، یکم در موردش فک کنیم، دوباره ببینیم، یا از یکی بپرسیم.

و مهمترین خواهشم:
3. در مورد چیزی که هیچ تخصصی در موردش نداریم قضاوت نکنیم و نظر ندیم (نظر خودمونو در مورد همه چی میتونیم بگیما منظورم نظر تخصصیه). (چرا که من برنامه نویس هیچ تخصصی در مورد فیلم ندارم و نمیتونم بدون دانش قبلی در این مورد دربارش نظر بدم، چرا؟ خوب چون یه چیزایی رو در این مورد نمیدونم و واسه همین قضاوتم نمیتونه درست باشه)
به قول والتر و جسی و جک : سیمپل از دت :)
آقا من خیلی افسرده شدم وقتی سریال تموم شد خواهشا بگید انقدر خوب نسازن😓
سوتی داشتن تو همه و فیلمها و سریال ها یه چیز طبیعیه چون اگه همه چی دقیق دقیق باشه  و منطقی دیگه فیلم غیرقابل دیدن میشه نیاین بخاطر چهار و پنج تا سوتی کل ارزش های هنری سریال نادیده بگیرین تازه اینطور که متوجه شدم اینایی که ایراد گرفتن بیشتر بخاطر این بوده که بعضی جاها رو اصلا نفهمیدن و یا اینکه کلا چون با سریال حال نمیکنن همینجوری دوست دارن فقط سوتی گیر بیارن 
ادمین چرا همه کامنتارو تایید نمیکنین؟؟؟؟؟؟ !!!
پاسخ:
با عرض پوزش از تاخیر در تایید نظرات. همه ی نظرات (جز نظرات تبلیغاتی) تایید میشن
بهترین لذتی بود ک تا حالا تجربه کرده بودم دلم میخواد 1000 بار فیلم فراموشم بشه و دوباره نگاش کنم.فقط باید عمیق نگاهش کرد.نقدتونم خیلی عالی بود.فقط ی سوال.ی اهنگی بود تو قسمت 10 فصل 2 اسمشو میدونین؟
بهترین بود.چند روزه تمومش کردم و هنوز حس بدی دارم و بهش فکر میکنم.پایان فوق العاده ای داشت.وقتی که دست کشید روی اون وسیله و خونش موند روش خیلی جالب بود.اینکه پشیمون نبود و خوشحال بود که در راه عشقش داره میمیره عالی بود. با تموم خودخواهیش، والتر خیلی دوست داشتنی بود. و جسی احساساتی و مهربون هم.نمیخام تموم شه :(((((((((((
درمورد فرار از زندان هم نقد بذاریییید
ممنون از نقد خوبتون .
کاملا بدون تعصب میگم . 7.8 سال پیش فرار از زندانو نگاه کردم سریال به تمام معنا عالی ای بود . فقط یه چیزی آزارم میداد که اغراق زیاد بود و به عنوان مثال  فرار از زندان انقدر آسونه ؟  ولی بازم به نظرم عالی بود . بعد از اون سراغ lost رفتم خیلی خوب پیش رفت تا فصل 3 که داسنان از حالتش خارج شد و با ادامه دادنش احساس کردم اونقدر خوب نیست . بعد از اون سراغ vampire diaries رفتم فصل 1 سریال بدی نبود اما اصلا در حد و اندازه های عالی نبود تا فصل 4 دیدم و با توجه به موضوع تکراری که توی مجموعخ twilight و گاهی خارج شدن از داستان و سطحی شدن اون به دیدن بقیش نتونستم ادامه بدم . بعد از اون سراغ gamee of throns رفتم که واقعا عالی بود و کامل دیدم تا فصل 6 که اومده . اما بعد از اینها تعریفی از breakingbad شنیده بودم که عالیه . میتونم بگم فقط 2 هفته انگار زندگیه خودم جدا شده بودم و تو زندگیه walter white بودم . لقب شاهکار و بهترین انصافا برازنده این سریاله . به نقد کاری ندارم و کاملا از روی دلم میگم . حتی اون قسمت مگس هم اونجا دلیلشو متوجه شدم  که ساختار شخصبت والتر و جسی رو نشون داد . نظر شخصی من فراز از زندان سریالیه که از دید یه کودک 10 ساله هم خوبه چون درک کمتری میخواد و سکانس قابل تاملی نداشت . اما breaking bad سرتاسر پر از نکته هیجان بود . خوشحالم واقعا چنین سریالیو دیدم و اولین باره واقعا نمیخوام حالا حالا ها هیچ سریالیو ببینم حتی ادامهgame of throns 0 . ممنون از بلاگ خوبتون
اقا من اخرم نفهمیدم قضیه  اون چشم عروسک خرسیه چی بود؟؟....چیزی که چندین بار برای چندتا از کاراکترهای فیلم هم مورد سوال قرار گرفت
خدا شفای اوناییو بده که این سریالو با سریال های دیگه مقایسه میکنن.مخصوصا گیم اف ترونز.وقتی گیم اف ترونز یا هر سریال دیگه ای توی گینس ثبت شد یا تونست 100 جایزه بگیره بیاید مقایسه کنید.من خودم بعد برکینگ بد مورده علاقه ترین سریالم گیم اف ترونزه ولی خدایی نمیشه با برکینگ بد مقایسش کرد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی