بررسی فیلم های ماندگار تاریخ سینما

در این بلاگ سعی کرده ام تا نگاهی کوتاه به بهترین فیلم های تاریخ سینما بیاندازم که توسط مردم در سایت IMDB به عنوان برتر دست یافته اند. در کنار معرفی فیلم ها سعی کرده ام تا خلاصه داستان، نقد، دیالوگ و سکانس های ماندگار فیلم را نیز معرفی کنم تا بیننده اطلاعات کاملی از فیلم و جایگاه آن دست یابد.

نکته: تمام نوشته ها پیرامون فیلم اختصاصی است و کپی برداری با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است.

نکته مهم تر: کپی برداری از وبلاگ هیچگونه پیگرد قانونی به دنبال ندارد، اما برای نوشتن این وبلاگ وقت و انرژی بسیاری صرف شده است. پس بهتر است به حقوق یکدیگر احترام بگذاریم.

آهنگساز: John Williams
آلبوم:
Schindler's List
ژانر: Soundtrack
سال پخش: 1993
حجم:
4/6 مگابایت
کیفیت: 128 kbps
دریافت:   دریافت تک آهنگ اصلی

نقد کوتاه

فهرست شیندلر استیون اسپیلبرگ یکی از بحث بر انگیز ترین فیلم های تاریخ سینماست. فیلمی که روایتی تلخ از زندگی یهودیان در خلال جنگ جهانی دوم را به تصویر میکشد. روایتی که عده ای آنرا بزرگنمایی بیش از اندازه و عده ای دیگر روایتی صادقانه از مظلومیت و درد و رنج یهودیان میدانند. اما هرچه که باشد هنر اسپیلبرگ در به تصویر  کشیدن یک واقعه، بینهایت ستودنی است و پایانش بینهایت شوق برانگیز. فیلمی که با وجود حجم عظیم بازیگران و سکانس هایش توانسته به خوبی زوایای مختلف واقعه ی دلخراش هولوکاست را نمایان سازد.

اما بی شک یکی از عوامل تاثیرگذاری فیلم، موسیقی متن محزون و سحرانگیز آن است. موسیقی ای که پیوند هنرمندانه ای با سادگی و اندوه شخصیت های فیلم برقرار میکند. پیوندی از جنس قلبهای بی‌آلایش که ذره ای امید به آزادی دارند.

نظرات  (۱)

اون صحنه توauschwitsکه زن هاروتواتاق میکنن خیلی اعصابم روخوردکرداسم اهنگ اون صحنه aschwitz -birkenauهست

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی