بررسی فیلم های ماندگار تاریخ سینما

در این بلاگ سعی کرده ام تا نگاهی کوتاه به بهترین فیلم های تاریخ سینما بیاندازم که توسط مردم در سایت IMDB به عنوان برتر دست یافته اند. در کنار معرفی فیلم ها سعی کرده ام تا خلاصه داستان، نقد، دیالوگ و سکانس های ماندگار فیلم را نیز معرفی کنم تا بیننده اطلاعات کاملی از فیلم و جایگاه آن دست یابد.

نکته: تمام نوشته ها پیرامون فیلم اختصاصی است و کپی برداری با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است.

نکته مهم تر: کپی برداری از وبلاگ هیچگونه پیگرد قانونی به دنبال ندارد، اما برای نوشتن این وبلاگ وقت و انرژی بسیاری صرف شده است. پس بهتر است به حقوق یکدیگر احترام بگذاریم.

آهنگساز: Jerry Goldsmith
آلبوم:
Papillon
ژانر: Soundtrack
سال پخش: 1973
حجم:
1/5 مگابایت
کیفیت: 64 kbps
دریافت:   دریافت تک آهنگ اصلی

نقد کوتاه

پاپیون یکی از فیلم های شایسته ی تاریخ در مدح و ثنای آزادی‌ست. فیلمی که به درون قلب و روح آدمی رسوخ میکند تا بهتر از همیشه دردِ قفس را به انسان بشناساند.

یادم می آید پیش از آنکه فیلم پاپیون را دیده باشم، موسیقی متنش را میشناختم. هر بار که به گوشم میخورد تحسینش می‌کردم و هنر آهنگسازش را برای ساخت چنین اثر جاودانه ای می‌ستودم. ساخت چنین موسیقی‌ای یک ذهن خلاق و باز را می‌طلبد. ذهنی دور از کشمکش های درونی. ذهنی که راز آفرینش را بفهمد و با هنرش به ستایش آفریدگار بپردازد. به نظرم آهنگساز فیلم برای ساخت چنین اثری پرواز «پاپیون ها» را به خاطر سپرده بود! پاپیون در زبان فرانسوی به معنای پروانه است... و پروانه استعاره‌ای‌ست از پرواز... و پرواز استعاره‌ای‌ست از رهایی...

نظرات  (۵)

درود بر شما
سلام وخسته نباشید ممنون از سایت خوبتن واقعا فیلم پاپیون یکی از بهترین فیلم هایی است که در تاریخ سینما وجودارد
هزاران درود...همیشه بادیدن این فیلم متاسفانه یا خوشبختانه اشک من درمیاد...روح این اسطوره ها شاد
درو بی کران
جمعه ما رو زیباتر کردید به واسظه این وبلاگ خوبتون
درود بی کران

جمعه ما رو زیباتر کردید به واسطه این وبلاگ خوبتون...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی