بررسی فیلم های ماندگار تاریخ سینما

در این بلاگ سعی کرده ام تا نگاهی کوتاه به بهترین فیلم های تاریخ سینما بیاندازم که توسط مردم در سایت IMDB به عنوان برتر دست یافته اند. در کنار معرفی فیلم ها سعی کرده ام تا خلاصه داستان، نقد، دیالوگ و سکانس های ماندگار فیلم را نیز معرفی کنم تا بیننده اطلاعات کاملی از فیلم و جایگاه آن دست یابد.

نکته: تمام نوشته ها پیرامون فیلم اختصاصی است و کپی برداری با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است.

نکته مهم تر: کپی برداری از وبلاگ هیچگونه پیگرد قانونی به دنبال ندارد، اما برای نوشتن این وبلاگ وقت و انرژی بسیاری صرف شده است. پس بهتر است به حقوق یکدیگر احترام بگذاریم.

آهنگساز: Andrea Bauer
آلبوم:
-
ژانر: Soundtrack
سال پخش: 2003
حجم:
4/7 مگابایت
کیفیت: 128 kbps
دریافت:   دریافت تک آهنگ اصلی

نقد کوتاه

عده ی زیادی از منتقدان ، "درباره‌ی الی" ساخته‌ی "اصغر فرهادی" کارگردان سرشناس ایرانی را بهترین اثر او (و حتی بهترین فیلم تاریخ سینمای ایران) می دانند. اصغر فرهادی که پیش از ساخت "درباره‌ی الی" با کارگردانی فیلم های "چهارشنبه‌سوری" و "شهر زیبا" علاقه اش نسبت به درام های اجتماعی و خانوادگی را نشان داده بود اینبار نیز برای به نقد کشیدن جامعه ی جوان ایرانی دست به ساخت یک تراژدی پر تنش زد. تراژدی بهت آلودی که دل تماشاگران را به تسخیر خود درمی آورد.

کسانی که فیلم های اصغر فرهادی را دنبال میکنند، خوب میدانند که فرهادی چندان علاقه ای به افزودن موسیقی به متن فیلم ندارد. بدین ترتیب تلاش میکند تا بازی بازیگران بیشتر به چشم آید و تاثیری در سبک رئالیستی فیلم نگذارد. با این وجود فرهادی با افزودن موسیقی به تیتراژ پایانی فیلم همه‌ی تصویرگری هایش از فیلم را به شکلی زیبا شرح می‌دهد.

اصغر فرهادی درباره ی انتخاب موسیقی تیتراژ پایانی فیلم گفته: «... داشتم برای موسیقی تیتراژ آخر فیلم، قطعات مختلفی را گوش می دادم. از اول این تصمیم را داشتم که فقط در تیتراژ آخر موسیقی داشته باشم و راجع به این قضیه با چند آهنگساز هم مشورت کردم. سی دی های زیادی می گرفتیم و یکی از کارهای هر شب من این بود که انبوهی قطعه گوش می دادم برای انتخاب موسیقی آخر فیلم. یک شب بالاخره به نظرم آمد که یکی از قطعه ها همانی است که می خواهم. همان حس را می دهد و می توانم انتخابش کنم. اصلاً نمی دانستم اسم قطعه چیست، کار کیست و از کجا آمده. به دستیارم گفتم برود و از روی قاب و جلد سی دی ها اسم این قطعه را پیدا کند و به من بگوید. رفت و خواند و... حدس می زنی اسم این قطعه چه بوده؟... اسم این قطعه هست «ترانه‌ای برای الی / Song for Eli ... قطعه ای است ساخته یک آهنگساز آلمانی به نام آندره یا "آندریاس باور" که الان روی تیتراژ پایانی فیلم است...»

مشاهده ی اجرای زنده ی این موزیک از یوتیوب

نظرات  (۲)

ممنونم از مطلب خوبتون

کوتاه کننده لینک ایوانی فرصتی برای صاحبان سایت و وبلاگ ها برای کسب درآمد از لینک های دانلود خودشون
عضویت رایگان
بالاترین نرخ هر کلیک 15 تومان
1000 کلیک 15،000 تومان
www.e1i.ir

یک فرصت عالی امتحان کن راضی بودی به دوستات هم معرفی کن...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی